Kollimering

Jag testade att kollimera igår med laserkollimeraren. Jag lyckades fippla till lite med sekundärspegeln så jag vet inte om det blev helt korrekt. En laserkollimerare är ingen garanti för att allt blir perfekt. Vad jag har läst så kan det se rätt ut men ändå vara fel för att man inte fått in rätt tilt på sekundärspegeln. Jag får se om jag kan testa mot stjärnhimlen någon kväll innan den försvinner helt nu i sommarens ljus.

Tog några bilder för att visa hur det såg ut.

Det här inlägget postades i Prylar, Trial and error. Bokmärk permalänken.

Kommentera

