M51 ombehandlad

Efter att ha snappat upp lite nya tips om efterbehandling i photoshop, samt att jag ville testa ett plugin som heter Gradient Xterminator så gav jag mig på att ombehandla bilden på M51 som jag tog i slutet på Mars.

Denna gång fick jag till ett mycket bättre resultat tycker jag och Gradient Xterminator fungerade mycket bra. Lite dyrt tycker jag det är, det kostar $50, men i slutändan är det nog värt det ändå. Jag kör för närvarande en testversion som gäller i 30 dagar, men det blir nog ett köp när tiden löpt ut.

Här är resultatet. Galaxen blev mycket skarpare, och bakgrunden mer jämn.

Det här inlägget postades i Galaxer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

