Filterhjul och filter

Jag har införskaffat en CCD-kamera med tillhörande filterhjul. Tyvärr har jag inte hunnit testa den ännu men i kväll så monterade jag i alla fall mina LRGB-filter från Baader i filterhjulet och testkörde det lite smått. Det fungerade finfint!

 

Nu väntar jag bara på tid och väder för att kunna testköra allt.

Det här inlägget postades i Prylar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Filterhjul och filter

  1. Peter Nordstrom skriver:

    Hej, fina astrobyggen försöker själv göra en motorfocuserare med ASCOM, arduino och easy driver. Men jag saknar biblioteket halfstepper.h, kan inte hitta det nånstanns. Vore tacksam för hjälp.
    Med vänlig hälsning, Peter

Kommentera

