Ny fokuserare del 2

Efter att jag installerade den nya fokuseraren så visade det sig att jag precis inte nådde fokus när jag var i ytterläget så jag beställde en förlängare som förlänger själva fokuseraren med 19 mm. Nu bör jag nå fokus efter bara 9-11 mm vilket också minskar flexen som uppstod när man hade fokuseraren i ändläget.

Basplattan avmonterad.

2013-11-05 11.31.19

Förlängaren.

2013-11-05 11.31.36

Förlängaren monterad på fokuseraren.

2013-11-05 11.35.00

Allt monterat och klart. Bara att skruva tillbaka på teleskopet igen.

2013-11-05 11.44.17

Fokuseraren åter monterat på teleskopet, och med full kamerautrustning inkopplat. Tidigare flexade det lite i ytterläget, men nu med förlängaren så bör det vara mindre flex.

2013-11-05 12.10.59

Nu är det bara att vänta på att vädret ska klarna upp så att jag får testa all ny utrustning.

Det här inlägget postades i Prylar, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

