Natthimmel

Över jul och nyår så var jag hemma i Jämtland och vid en stjärnklar kväll tog jag en bild på Orion för att visa vilken skillnad det är på natthimlen uppe i Jämtland jämfört hur det ser ut mitt i Stockholm. Bilden är tagen med 18mm brännvidd och exponeringstiden är 30 sekunder.15480378634_669cb5aec7_o

Här är samma motiv från min balkong i Stockholm. Samma brännvidd och exponeringstid. Nu var det som synes nära på fullmåne vilket försämrar en hel del men skillnaden är (nästan bokstavligt) som natt och dag.IMG_1974

Jag ser fram emot att få fota någon gång under en mörk himmel.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Natthimmel

  1. Micke skriver:

    Vilken skillnad! In med grejerna i bilen och ta en fotohelg vettja!

Kommentera

